Midsommer = Zonnewende, keerpunt, een nieuw begin

Midsommer Organiser werkt samen met klanten aan rust en ruimte in hoofd en huis door het structureren van spullen, informatie en tijd.

  1. Structuren van ruimte en spullen 
  2. Verhuizen en verbouwen
  3. Taken en tijd
  4. Thuisadministratie
  5. Nabestaanden ontzorgen
  6. Senioren ontzorgen

1. Structureren van ruimte en spullen

We leven in een grenzeloos tijdperk waarin gezin, carrière, mantelzorgen, hobby’s en huishouden naast elkaar bestaan. Dan kan het zomaar gebeuren dat je kast, kamer of woning ineens uitpuilen met spullen. Je wilt wel opruimen, maar waar begin je en waar laat je al die spullen?

 

Hands on, ik ben jouw stok achter de deur én helpende hand:

 

  • ik maak samen met jou een rondgang door het huis of de betreffende ruimte;
  • denk mee over praktische oplossingen, afgestemd op jouw wensen en budget;
  • maak een plan van aanpak en tijdsinschatting;
  • help mee en geef ‘huiswerk’ om zelf aan de slag te gaan, geef tips en coachende begeleiding zodat jij de volgende opruimklus zelf kunt.
Foto 2. homepage komt ook terug bij diensten structureren van spullen
Homepage-diensten-verhuisverbouw

2. Verhuizen en verbouwen

Verhuizen en verbouwen zijn stressvolle gebeurtenissen. Ze vergen een strakke planning, want het dagelijkse leven gaat meestal gewoon door.

  • Hoe pak je dat aan?
  • Wanneer doe je wat?
  • Waar blijven huisdieren intussen?

Deze momenten bieden ook kansen om kritisch te kijken naar welke spullen je (nodig) hebt en of die nog passen bij de persoon die je nu bent.

Als organiser help ik bij:

  • structuur en planning;
  • opruimen, sorteren en ontspullen;
  • in- en uitpakken van verhuizendozen;
  • praktische inrichting van je nieuwe huis of verbouwde ruimte.

3. Taken en tijd

Krijg je hartkloppingen zodra je de mailbox opent? Kun je (digitale) documenten niet terugvinden?
Vergeet je geregeld deadlines of afspraken?

 

Time to organise

 

Mijn jarenlange ervaring als managementassistente komt hierbij goed van pas:  

  • ik kan snel relevante informatie filteren;
  • ken ik de kneepjes van digitale archivering;
  • weet handigheidjes in diverse mailprogramma’s.

Samen bedenken we een voor jou goedwerkend systeem met als bijkomend voordeel dat je tijd overhoudt voor andere zaken. 

Foto 1. homepage Komt ook terug bij diensten structuren van info en tijd
Foto bij tekst 2_ diensten thuisadministratie

4. Thuisadministratie

Heb je een hekel aan administratie? Stapelen rekeningen en andere post zich op? Heb je moeite met het invullen van formulieren?

Geen zorgen, we doen het samen.

  • samen sorteren en prioriteren we;
  • we kijken naar bewaartermijnen;
  • digitaliseren documenten;
  • we zetten een systeem op dat voor jou werkt.

 

 

 

 

 

5. Nabestaanden ontzorgen

Een overlijden is al dramatisch genoeg zonder allerlei bijkomende beslommeringen. Wat te denken van het (onder tijdsdruk) leegruimen van een woning of kamer? Al die spullen waaraan herinneringen kleven, roepen emoties op waardoor het voor veel mensen een ondoenlijke klus is.

Als professional organizer:

  • sta ik naast je terwijl jij door de spullen van je dierbare gaat;
  • luister ik naar de verhalen achter die spullen;
  • bewaak ik het proces en de tijd.
foto3.jpg

6. Senioren ontzorgen

Ouderen wonen steeds langer zelfstandig. Dit kan voor de nodige uitdagingen zorgen, vooral wanneer het een alleenstaande oudere is waarvan familie of kinderen niet in de buurt wonen. Dit brengt voor de persoon in kwestie soms onzekerheid met zich mee. Voor eventuele familieleden op afstand kan het veel zorgen geven of vader of moeder het wel redt.

Hierbij kan ik ondersteuning bieden op de volgende onderdelen:

  • helpen met de administratie;
  • creëren van een veilige woonomgeving (denk aan rollatorbestendig maken van woning);
  • spullen een logische plek geven (bijv. reikhoogte).