Midsommer = Zonnewende, keerpunt, een nieuw begin

Midsommer Organiser werkt samen met klanten aan rust en ruimte in hoofd en huis door het structureren van spullen, informatie en tijd.

  1. Structuren van ruimte en spullen 
  2. Structureren van informatie / tijd
  3. Nabestaanden ontzorgen
  4. Organizing voor mensen die last hebben van een beperking
  5. Senioren ontzorgen

1. Structureren van ruimte en spullen

Opruimen of ontspullen

We leven in een grenzeloos tijdperk waarin gezin, carrière, mantelzorgen, hobby’s en huishouden naast elkaar bestaan. Dan kan het zomaar gebeuren dat je kast, kamer of woning ineens uitpuilen met spullen. Je wilt wel opruimen, maar waar begin je en waar laat je al die spullen?

 

Hands on, ik ben jouw stok achter de deur én helpende hand:

 

  • ik maak samen met jou een rondgang door het huis of de betreffende ruimte
  • denk mee over praktische oplossingen, afgestemd op jouw wensen en budget, maak een plan van aanpak en tijdsinschatting
  • help mee en geef ‘huiswerk’ om zelf aan de slag te gaan, geef tips en coachende begeleiding zodat jij de volgende opruimklus zelf kunt.
Foto 2. homepage komt ook terug bij diensten structureren van spullen
Homepage-diensten-verhuisverbouw

Verhuizen/verbouwen

Verhuizen en verbouwen zijn stressvolle gebeurtenissen. Ze vergen een strakke planning, want het dagelijkse leven gaat meestal gewoon door.


Hoe pak je dat aan?


  • Wanneer doe je wat?
  • Waar blijven huisdieren intussen?

Deze momenten bieden ook kansen om kritisch te kijken naar welke spullen je (nodig) hebt en of die nog passen bij de persoon die je nu bent.


Als organiser help ik bij:


  • structuur en planning;
  • opruimen, sorteren en ontspullen;
  • daadwerkelijk in- en uitpakken van verhuizendozen;
  • praktische inrichting van je nieuwe huis of verbouwde ruimte

2. Structureren van informatie/tijd

Informatie

Krijg je hartkloppingen zodra je de mailbox opent? Kun je (digitale) documenten niet terugvinden?
Vergeet je geregeld deadlines of afspraken?

 

Grote kans dat je moet resetten naar een ander systeem. Het oude systeem van bewaren of archiveren voldeed misschien ooit, maar is door de toegenomen informatiestroom niet meer voldoende. Gevolg is een onoverzichtelijke mailbox, verlopen taken en bij vlagen een gevoel van stress of onmacht.

 

Time to organise.

 

Mijn jarenlange ervaring als managementassistente komt hierbij goed van pas:  

  • ik kan snel relevante informatie filteren;
  • ken ik de kneepjes van digitale archivering;
  • weet handigheidjes in diverse mailprogramma’s.

Samen bedenken we een voor jou goedwerkend systeem met als bijkomend voordeel dat je tijd overhoudt voor andere zaken. 

Foto 1. homepage Komt ook terug bij diensten structuren van info en tijd
Foto bij tekst 2_ diensten thuisadministratie

Thuisadministratie

Heb je een hekel aan administratie? Stapelen rekeningen en andere post zich op? Heb je moeite met het invullen van formulieren? Ook dan kan professional organizing uitkomst bieden:

 

  • samen sorteren en prioriteren we;
  • we zoeken naar een systeem dat voor jou werkt;
  • ik kan je helpen met een (financiële) planning om meer grip te krijgen op je financiën.

Let op! Deze service is iets anders dan budgetbeheer. Bij problematische schulden of voor budgetbeheer adviseer ik contact op te nemen met de gemeente.

Deze service is ook geschikt voor expats die de Nederlandse taal niet machtig zijn en onvoldoende bekend zijn met de cultuur en regelgeving.

3. Nabestaanden ontzorgen

Een overlijden is al dramatisch genoeg zonder allerlei bijkomende beslommeringen. Helaas wordt er, los van de uitvaart, vaak het onmogelijke gevergd van nabestaanden. Wat te denken van het (onder tijdsdruk) leegruimen van een woning of kamer? Al die spullen waaraan herinneringen kleven, roepen emoties op waardoor het voor veel mensen een ondoenlijke klus is.

Als professional organizer:

  • sta ik naast je terwijl jij door de spullen van je dierbare gaat;
  • luister ik naar de verhalen achter die spullen;
  • bewaak ik het proces en de tijd.

Na een overlijden blijven nabestaanden vaak met (achterstallige) administratie zitten. Sommige mensen weten niet hoe ze dat moeten aanpakken of hun hoofd staat er gewoon niet naar. Ook hierbij kan ik ontzorgen door o.a.


  • abonnementen of verzekeringen op te zeggen
  • sociale media accounts op te heffen
  • relevante instanties te informeren
Foto bij tekst 2_ dienstn voor mensen die lasten hebben van een beperking

4. Organizing voor mensen die last hebben van een beperking (via  PGB of WMO)

Denk hierbij aan autisme, hoog sensitiviteit of ADHD. Juist voor deze groep mensen zijn structuur en regelmaat belangrijk, maar zij zijn zelf vaak niet in staat om dit zonder hulp te bewerkstelligen.

 

Als organizer ga ik als volgt te werk:

 

  • samen met de klant en eventuele andere hulpverleners bespreek ik de wensen;
  • ik leg een stappenplan voor en werk daar samen met de klant naartoe;
  • de begeleiding is gericht op zelfredzaamheid;
  • waar nodig schakel ik in overleg met de klant gespecialiseerde hulpverlening in.

5.Senioren ontzorgen

Senioren

Ouderen wonen steeds langer zelfstandig. Dit kan voor de nodige uitdagingen zorgen, vooral wanneer het een alleenstaande oudere is waarvan familie of kinderen niet in de buurt wonen. Dit brengt voor de persoon in kwestie soms onzekerheid of angst met zich mee. Voor eventuele familieleden op afstand kan het veel zorgen geven of vader of moeder het wel redt. Hierbij kan ik ondersteuning bieden op de volgende onderdelen:

 

  • helpen met de administratie;
  • zoeken naar passende activiteiten (wat kan nog wel in plaats van wat kan niet)
  • creëren van een veilige woonomgeving (denk aan rollatorbestendig maken van woning)
  • spullen een logische plek geven (bijv. reikhoogte)
Foto bij tekst 2_diensten senioren