wie-wat-waarom-wanneer-waar

Midsommer = zonnewende, een keerpunt, een nieuw begin.

Voor wie?
Professional organizing is er voor iedereen die hulp kan gebruiken bij het aanbrengen van structuur in ruimte, spullen, tijd of informatie. Soms omdat mensen dat zelf niet kunnen vanwege een duidelijke oorzaak (bijv. ASS, HSP, hoogbegaafd). Je kunt ook het overzicht verliezen door ingrijpende gebeurtenissen zoals gezinsuitbreiding, scheiding of overlijden van een dierbare. Ook verandering van werk(omgeving), verhuizing of verbouwing kunnen tot chaos in hoofd en huis leiden. En soms is het simpelweg een combinatie van werk en gezinsleven waardoor de tijd door de vingers lijkt te glippen en wanorde zich opstapelt.

#Senioren #Nabestaanden #Expats #Thuiswerkers #Tweeverdieners #Particulieren #Zakelijk  #PGB #ZIN

Wat is professional organizing
Een professional organizer kun je omschrijven als een expert in het aanbrengen van rust, ruimte en overzicht.

Als onze auto hapert gaan we naar de garage, om een muurtje glad te maken laten we een stukadoor komen en bij een verstopping vragen we advies aan een loodgieter. Het is dus geen overbodige luxe om een professional in te huren zodra de administratie je boven het hoofd groeit of als je huis ineens te klein blijkt voor de hoeveelheid spullen. Gelukkig weten steeds meer mensen de weg naar een professional organizer te vinden om te helpen bij structureren en organiseren. 

Midsommer organiser faciliteert en helpt bij praktische zaken zoals:

Midsommer organiser is:

Wat levert het je op?Rust en ruimte in je hoofd en in je huis.

Bedenk eens hoeveel tijd je kunt besparen als je nooit meer hoeft te zoeken naar kwijtgeraakte spullen of documenten. Grip krijgen en houden op je spullen, je ruimte en je tijd. Probeer eens voor te stellen hoe geruststellend het is als je weet dat al je rekeningen op tijd worden betaald. Hoe rustgevend het is om thuis te komen in een opgeruimd huis. En hoe fijn de wetenschap dat jij er niet alleen voor staat om alle ballen in de lucht te houden.

Maar, dat kost geld
Ja een professional organizer kost geld, net als de automonteur, met dit verschil: de organizer maakt je zelfredzaam. Een automonteur leert je niet hoe je bougies moet vervangen, dus de volgende keer moet je weer naar de garage. Een goede professional organizer heeft als doel om jouw het trucje zelf te leren.

Uiteindelijk kan dit je zelfs geld besparen.

  • Met een overzichtelijke kledingkast koop je nooit meer een nieuw kledingstuk, terwijl nog zeven look a likes in de kast hangen.
  • Bij opgeruimde keukenkastjes heb je zicht op wat je nog hebt en voorkom je voedselverspilling doordat producten over de datum zijn.
  • Nooit meer spullen opnieuw aanschaffen omdat je ze bent kwijtgeraakt.
  • Minder beschadigde of kapotte spullen omdat ze verkeerd zijn opgeborgen of bekneld zijn geraakt door andere spullen.
  • Geen gemiste deadlines meer en daardoor mogelijk gemiste inkomsten.

Werkwijze
Het begint met jouw behoefte aan structuur. Jij staat aan het roer en wanneer je er klaar voor bent kun je contact met mij opnemen: telefonisch, via app of mail.

  • In een telefonisch gesprek vooraf stel ik alvast een aantal vragen om zicht te krijgen op wie je bent en wat je hulpvraag is.
  • Dit telefonische consult is van belang om te bepalen of ik de juiste dienstverlener voor je ben. Overstijgt een hulpvraag mijn expertise dan zal ik daar eerlijk en duidelijk over zijn.
  • Als het ook voor jou goed voelt, maken we een afspraak voor een persoonlijk gesprek.

Het geniet de voorkeur dat eventuele huisgenoten bij dit gesprek aanwezig zijn.

  • Tijdens dit gesprek kan ik je direct adviseren over de mogelijkheden en kosten.
  • Zijn er meerdere sessies nodig dan maak ik een plan van aanpak en een offerte op maat.
  • Als je daarmee akkoord bent gaan we samen aan de slag.
  • De nadruk ligt op samen aanpakken. Ik help, maar neem niet over, tenzij uitdrukkelijk afgesproken.
  • Jij houdt altijd de regie en neemt zelf beslissingen.
  • Tijdens het hele proces blijf ik monitoren hoe het gaat en of wat we doen nog steeds aan de behoefte voldoet. Zo nodig stellen we onze strategie bij.
  • Aan het einde van een traject of sessie evalueren we.
  • Indien nodig plannen we een terugval preventie sessie.

Clean up – Green up
Bewuster bezig zijn met onze leefomgeving en het klimaat zijn essentieel in mijn werkwijze. Al lijkt het voorkomen van verspilling en ontspullen met elkaar in tegenspraak zijn, toch kunnen deze twee prima samen gaan.

Hoe werkt dat?

  • Tijdens het proces van sorteren en opruimen bepaal jij zelf wat wel of niet weg kan en welke spullen je eventueel nog een tweede leven wilt geven.
  • Ik breng instanties in beeld (kringloop en goede doelen) waar je eventueel met de spullen terecht kunt.
  • Kapotte spullen kunnen soms nog worden gerepareerd, maar wees realistisch: kun je dit zelf niet of heb je het geld niet om het te laten doen voer het dan af.
  • We zorgen er samen voor dat spullen op de juiste manier worden gescheiden en afgevoerd.

Mag het nog groener?
Heb je de smaak te pakken en wil je klimaatvriendelijke keuzes onderdeel van je leven maken?
Een apart onderdeel van mijn dienstverlening is het adviseren en helpen integreren van een groenere levensstijl in het dagelijks leven. Vaak is een gesprek al voldoende om je op goede ideeën te brengen.

Werkgebied
Midsommer professional organisor is gevestigd in het centrum van Heerlen, in het midden van de Zomerstraat op nummer 31.  Ik werk in de gehele regio Limburg.